Monday, April 20, 2015

Jak zmierzyć temperaturę w urządzeniu audio?

Oczywiście jest wiele sposobów, ale ja wybrałem powiązany z moimi trapersko-rowerowymi pasjami :-)

Mam wiele różnych GPS Garmina, do samochodu, na rower, do trekingu, ale te najnowsze wspierają bezprzewodowe czujniki, np tętna, prędkości czy kadencji w rowerze, ale także bezprzewodowy czujnik TEMPE.

Łączy się on po bluetooth z urządzeniem i nawet ekranowanie/ pokrywa urządzenia nie zabija do końca tej transmisji, co najwyżej trzeba GPS położyć blisko.

Sam GPS to np. Garmin Oregon 600 czy Etrex 30.


Co kilkadziesiąt sekund mamy przesyłany pomiar. 

W ten sposób odkryłem np, że na płytce RIAA w przedwzmacniczu przy lampach CV4068 mam 49 stopni Celsiusza. Chciałem to sprawdzić, ze względu na obecność kondensatorów Jupiter izolowanych papierem nasączonym woskiem. Producent co prawda deklaruje wytrzymałość do 80 stopni C, ale warto było sprawdzić.
Chciałbym to samo zrobić ze wzmacniaczem GM70 przy kondensatorach Duelund. Jak wiadomo PIO nie lubi wysokich temperatur i lubi wypluwać olej jak się je za bardzo podgrzewa.

Wady TEMPE? Maksymalnie do 60 stopni C.:-(

No comments:

Post a Comment